Servicekosten terugkrijgen

Krijg direct servicekosten terug.

Huurprijs en Servicekosten

Servicekosten vaak te hoog.

De meest voorkomende servicekosten zijn gas, water en elektriciteit, internet, stoffering en meubilering. In het voorbeeld zijn de servicekosten € 200,00 per maand. De servicekosten zijn de totale huurprijs van € 800,00 min de kale huurprijs van € 600,00. Alle kosten die naast de kale huurprijs in rekening worden gebracht zijn servicekosten.

Huurcontract

Voorbeeld huurprijs en servicekosten

Kale huurprijs:
€ 600,00
 
Gas, water en licht:
€ 100,00
 
Meubilering:
€ 50,00
 
Overige kosten:
€ 50,00
 
Totale huurprijs:
€ 800,00
 

Servicekosten betaal je als voorschot. De verhuurder moet hier elk jaar over afrekenen. De servicekostenafrekening is een overzicht van alle kosten die de verhuurder heeft gemaakt.

De verhuurder mag geen winst maken op de servicekosten. Als je te veel hebt betaald dan moet je dit terugkrijgen, zelfs als je bent verhuisd. Vooral particuliere verhuurders vragen te hoge servicekosten en verstrekken geen afrekening. Hierdoor lopen huurders veel geld mis.

De meest voorkomende servicekosten zijn gas, water en elektriciteit, internet, stoffering en meubilering. In het voorbeeld zijn de servicekosten € 200,00 per maand. De servicekosten zijn de totale huurprijs van € 800,00 min de kale huurprijs van € 600,00. Alle kosten die naast de kale huurprijs in rekening worden gebracht zijn servicekosten.

Servicekosten betaal je als voorschot. De verhuurder moet hier elk jaar over afrekenen. De servicekostenafrekening is een overzicht van alle kosten die de verhuurder heeft gemaakt.

De verhuurder mag geen winst maken op de servicekosten. Als je te veel hebt betaald dan moet je dit terugkrijgen, zelfs als je bent verhuisd. Vooral particuliere verhuurders vragen te hoge servicekosten en verstrekken geen afrekening. Hierdoor lopen huurders veel geld mis.

Huurcontract

Voorbeeld huurprijs en servicekosten

Kale huurprijs:
€ 600,00
 
Gas, water en licht:
€ 100,00
 
Meubilering:
€ 50,00
 
Overige kosten:
€ 50,00
 
Totale huurprijs:
€ 800,00
 

Servicekostenafrekening

Inzicht in de servicekosten.
Bumarang Servicekosten terugkrijgen
Bumarang Servicekosten terugkrijgen

Er zijn verschillende manieren om een afrekening te krijgen. Je kunt de verhuurder vragen een afrekening op te stellen. Meestal doet de verhuurder dit niet. Je kunt dan een procedure starten bij de Huurcommissie.

De Huurcommissie stelt vast hoeveel jij had moeten betalen. Als je te veel hebt betaald dan moet je dit bedrag zelf terugvorderen. Dit doe je via een procedure bij de rechtbank.

Een procedure bij de Huurcommissie duurt zes tot acht maanden. De procedure bij de rechtbank duurt ook ongeveer acht maanden. In veel gevallen duurt het dus langer dan een jaar om een afrekening te krijgen en de te veel betaalde servicekosten terug te vorderen. De meeste huurders vinden dit te lang duren, of hebben hier geen verstand van en laten het er bij zitten.

Servicekosten terugkrijgen

Direct servicekosten terug, zonder gedoe.
Bumarang Servicekosten

Bumarang geeft jou direct een deel van de te veel betaalde servicekosten terug. Op basis van je huurcontract berekent Bumarang hoeveel jij nu kunt krijgen. We kijken naar de hoogte en samenstelling van de huurprijs en de looptijd van het huurcontract.

Bumarang zoekt vervolgens uit of je te veel servicekosten hebt betaald en doet per situatie een persoonlijk aanbod. Als je te veel hebt betaald dan incasseert Bumarang het te veel betaalde bedrag en ontvang jij een deel terug.

 

Bumarang Servicekosten

Weten of jij servicekosten kunt terugkrijgen?

In een paar stappen jouw servicekosten terug.

Stap 1:

Stuur je huurcontract naar Bumarang

Stap 2:

Ontdek hoeveel servicekosten jij kunt terugkrijgen

Stap 3:

Onderteken de overeenkomst

Stap 4:

Ontvang geld op je rekening

Stap 1: Stuur je huurcontract naar Bumarang

Ik heb een vraag




    Wat doet Bumarang met mijn huurcontract?

    Bumarang gebruikt de informatie uit jouw huurcontract om de maximale huurprijs te berekenen. In het huurcontract wordt de hoogte en samenstelling van de huur genoemd. Daarnaast is het voor Bumarang belangrijk om de ingangsdatum van het contract te weten. Tot slot kijkt Bumarang naar de looptijd van het contract. Al deze informatie is nodig om jou een goed advies te kunnen geven.

    Zit ik ergens aan vast als ik mijn huurcontract upload?

    Nee je zit nergens aan vast. Bumarang heeft de informatie uit jouw contract nodig om de maximale huurprijs te berekenen. Nadat wij dit hebben gedaan ontvang je van ons een aanbod per e-mail. Besluit je om geen gebruik te maken van onze dienstverlening dan worden al jouw gegevens gewist uit onze database.

    Waarom is mijn huurprijs te hoog?

    De maximale huurprijs kan worden berekend met behulp van een puntensysteem. Hierin spelen onder andere de grootte van de woning, de energiezuinigheid, de voorzieningen en de WOZ-waarde een rol.

    De hoeveelheid punten komt overeen met een maximale huurprijs. Is de huurprijs die de verhuurder vraagt hoger dan de huurprijs op basis van de punten dan kan de huurprijs worden verlaagd.

    Wat is het verdienmodel van Bumarang?

    Wij werken op basis van no-cure, no-pay. Dat betekent dat we alleen verdienen als we jouw huurprijs ook echt kunnen verlagen.

    Hoe dat precies werkt? We worden betaald uit de huur die jij tot de huurverlaging te veel betaalt. Alles wat je hierna bespaart, is volledig voor jou. De te veel betaalde huur vragen we terug bij de verhuurder.

    Hoe komt Bumarang aan de informatie over mijn woning?

    De informatie in de brief komt uit openbare registers over jouw woning. Voor de energiezuinigheid van jouw woning kijken we bijvoorbeeld op ep-online. Op deze website kun je vinden of er voor jouw woning een energielabel of energie-index is geregistreerd. De WOZ-waarde van de woning is te vinden op www.wozwaardeloket.nl. Voor informatie over de grootte van de woning en het bouwjaar kijken we in de Basisregistratie Adressen en Gebouwen (BAG). Aan de hand van al deze openbare informatie hebben we de brief opgesteld.

    De informatie in de brief wordt zorgvuldig gecontroleerd. De huurprijs die in de brief genoemd wordt geeft dus een betrouwbare indicatie van de verlaging die wij voor jou kunnen realiseren.

    Nadat jij op de brief hebt gereageerd controleren we de informatie nogmaals. We weten op die manier zeker dat we jouw huurprijs kunnen verlagen.

    Waarom stuurt Bumarang brieven?

    De meeste huurders weten niet dat er regelgeving is op het gebied van huurprijzen. Om huurders hierover te informeren sturen wij een brief.

    Ook is het van belang dat in veel gevallen alleen in de eerste zes maanden van het huurcontract een procedure kan worden gestart. Ben je te laat dan kan de huurprijs niet meer worden verlaagd. Om die reden richten we ons specifiek op nieuwe huurders. De brief wordt verstuurd om huurders een eerlijke kans te geven om hun huurprijs te verlagen.

    Ik wil een huurverlaging wat moet ik doen?

    De eerste stap is het opsturen van je huurcontract. Soms hebben we daarnaast wat meer informatie nodig. Het gaat dan met name om de voorzieningen in de badkamer en de keuken. We vragen je dan een aantal foto’s te sturen. Aan de hand van het contract en de foto’s maken we een uitgebreidere puntentelling van je woning. We weten dan precies hoe we jou het beste kunnen helpen. Vervolgens sturen we je vrijblijvend een e-mail met meer informatie en een definitief aanbod.

    Is dit aanbod voor jou akkoord dan ontvang je per e-mail een digitale overeenkomst die je online kunt ondertekenen. Na ondertekening gaan we aan de slag. We dienen de procedure bij de Huurcommissie in en Bumarang draagt zorg voor de gehele procedure, het contact met de verhuurder en de Huurcommissie. Je hoeft zelf dus niets te doen.

    Kan de verhuurder mijn huurcontract beëindigen als ik een procedure start?

    Nee. Als huurder word je in Nederland heel goed beschermd. Dit betekent dat de verhuurder het contract niet kan beëindigen, omdat jij een procedure start om de huur te verlagen.

    De meeste contracten zijn voor onbepaalde tijd met een minimale huurperiode van een jaar. Dit betekent dat de verhuurder het contract alleen kan beëindigen in zeer uitzonderlijke gevallen. De verhuurder is gebonden aan wettelijk opzeggingsgronden. Je moet dan denken aan structurele huurachterstanden of aanhoudende overlast. Hiervan is vrijwel nooit sprake.

    Sommige contracten bieden de verhuurder wel de mogelijkheid om het contract na één of twee jaar te beëindigen. Wanneer dit zo is dan staat dit in het huurcontract. Start je de procedure binnen deze bepaalde tijd dan is de kans groot dat het contract niet wordt verlengd.

    Voordat we een procedure starten kijken we altijd goed naar jouw huurcontract. We informeren je vervolgens uitgebreid over jouw rechten en plichten. Je weet zo precies waar je aan toe bent. Om onduidelijkheden te voorkomen raden we je aan om eerst contact met ons op te nemen voordat je zelf contact met je verhuurder opneemt.

    Ik heb een vrije sector woning. Geldt het puntensysteem wel voor mij?

    Een vrije sector woning is een woning die op basis van het puntensysteem een huurprijs heeft die hoger is dan € 808,06. Is de huurprijs op basis van het puntensysteem lager dan € 808,06 dan wordt de woning onterecht als vrije sector woning verhuurd. De huurprijs kan dan worden verlaagd.

    In de eerst zes maanden van het huurcontract moet een procedure worden gestart bij de Huurcommissie. De Huurcommissie beoordeelt de redelijkheid van de overeengekomen huurprijs. Indien de huurprijs te hoog is op basis van het puntensysteem dan verlaagt zij de huurprijs.

    Ik heb een andere vraag

    Wij zijn dagelijks bereikbaar via Whatsapp (06) 15 40 13 74, via e-mail info@bumarang.nl of telefoon (050) 850 87 10.

    Wat zeggen anderen

    famke stoelwinderfamke stoelwinder ★★★★★ Ik ben heel goed en deskundig geholpen door Bumarang. Ze zijn goed bereikbaar, leggen alles goed uit en ook telefonisch altijd netjes te woord gestaan.Ik zou zeker in een volgend geval nogmaals contact opnemen met Bumarang.D'aia I.D'aia I. ★★★★★ These guys are great. They helped me win a case against an international company. With little involvement from my end, they handled everything and constantly updated me.10/10, totally recommend.Femke JonckheerFemke Jonckheer ★★★★★ Super professioneel team. Heel begaan, altijd vriendelijk en bereid om te helpen verheldering te brengen in de zaak. Mij persoonlijk hebben ze zeer goed kunnen begeleiden en helpen met de problemen die ik ervoer met mijn huisbaas en woonsituatie. Ze zijn zeker betrouwbaar, ondanks dat ze nieuw zijn. Een bedrijf dat nodig is voor onze tijd, nu.Matt GarrattMatt Garratt ★★★★★ Fantastic customer service, excellent response times and provided great advice throughout the process.Result: successful rent reduction settlement.I would absolutely recommend!js_loader

    Huurcheck

    Bereken of je te veel huur betaalt.

    Contact

    Stuur een bericht en laat ons contact met jou opnemen.